onsdag 17. mars 2010

Det snør, det snør...


Foto; Googlet
... Mens han hoppet opp og ned, tok det til å summe noe inne i hodet hans, og det lød som en god liten stubb. Det var en liten sang om snøværet:
Det snør, det snør
tiddeli bom.
Det er det det gjør
tiddeli bom.
Nå snør det mye mer enn før
tiddeli bom og huttemei tu.
Så kaldt det er
tiddeli bom.
Jeg kjenner det her
tiddeli bom.
Jeg kjenner det på mine tær
tiddeli bom og huttemei tu
"Det var det", sa Ole Brumm til seg selv. "Og nå vil jeg ganske enkelt gå hjem og se hvor mange klokken er, og kanskje vil jeg ta et skjerf rundt halsen, og så vil jeg gå til Tussi å synge sangen min for ham".Brumm skyndtet seg hjem til huset sitt, og han var så opptatt av å tenke på den sangen han skulle synge for Tussi, at da han plutselig kom inn og fikk se Nasse Nøff sittende der i den beste lenestolen sin, ble han han stående å klø seg i hodet, og spekulere på hvilket hus han var kommet inn i."God dag, Nasse Nøff, jeg trodde du var ute", sa han."Nei", sa Nasse Nøff, "det var du som var ute, Brumm"."Ja, sånn var det", sa Brumm. "Jeg visste det var en av oss"... ( utdrag fra "Ole Brumm bygger hus på Bjørnehjørnet" av A. A. Milne )

Ja, slik er det her altså - våren glimrer med sitt fravær og hviteflokser laver ned, enhver kan føle seg litt forrvirret som Ole Brumm - hvor i alle dager skal vi plassere all den snøen som laver ned i oppkjørselen???

Ha en fin dag ♥


3 kommentarer:

Min Homer sa...

Raindrops are falling on my head... nå tror jeg snøen reiser sin vei :-)
Roar er i Danmark og da er jeg glad jeg slipper å måke snø !!
klemmmmmmmmm

Line fra huset på landet sa...

Hei Berit, og takk for kjempekoselige hilsener:)
Ja, her snødde det litt idag. Jeg tar det som "siste krampa". Men det er så glatt overalt her..nå når sola skinner om dagen og smelter opp og det fryser på til natten igjen. Det er skikkelig kjedelig. Idag var det visst ei lita jente som gikk på ryggkulen i barnehagen. Men det er ikke strødd skikkelig. Stakkars lita. Heldigvis gikk faren rett opp til bestyreren! Han var sint han gitt.
Guri Malla..det hadde jeg vært også!!
Nei, huttemegtu...nå må all denne snøen smelte da, isen bli borte og bar bakke komme frem??..eller må vi vente helt til etter påske??!!!

God klem,Line

Min Homer sa...

Hei på deg, vennen. Nå er snøen borte og jentene sykler på skolen. Hurra!!! Ellers er vi i gang med en etterlengtet nedvask av huset. Jeg har såvidt begynt og i helga skal jentene på "påskeferie" til svigers slik at vi får masse effektiv vasketid. Det er masse ting og tang som skal leveres til bergset sin byttedag i april. Det er så mye rart vi ikke bruker, bare har det liggende.
Gleder meg voldsomt til vi er ferdig!!!!!!
Ellers reiser vi til Ona i begynnelsen av neste uke. Lenge siden sist vi var der, så det blir kjekt å besøke øya og pappa igjen.
Håper dere får en fiiiin påske med fint vær og gode påskeaktiviteter.
klemmmm til deg fra meg #&9826;
( hjerte, vet du ) nå har jeg glemt det igjen :-). Jeg er et håpløst tilfelle... he-he...