søndag 13. juni 2010

For siste gang..

Når Edvard nå begynner på skolen, må han samtidig ta farvel med barnehagen og de ansatte der som han har blitt så glad i . Som avskjedesgave fra de 4 flotte skolebarna ble det en Cd med "Folk og røvere i Kardemommeby" til barnehagen og den ramme med bilde av disse 4 og sangen "For siste gang" fra portveien 2 .



For siste gang
Døren låses, porten lukkes,
alt er gjort for aller siste gang.
Gi meg hånden, før du reiser,
sett deg ganske stille på mitt fang.
Om det som er forbi er forbi,
da har jeg noe vakkert å si.
Alltid skal jeg huske det vi delte du og jeg,
aldri skal jeg glemme det du er for meg.
Være sammen, siden skilles,
det er veien hver og en må gå,
la oss ikke være triste
selv om det er oss det gjelder nå.
Om det som er forbi er forbi,
da har jeg noe vakkert å si.
Alltid skal jeg huske det vi delte du og jeg,
aldri skal jeg glemme det du er for meg.
Døren låses, porten lukkes,
alt er gjort for aller siste gang.
Om vi siden aldri møtes,
kan jeg være hos deg i min sang.
Om det som er forbi er forbi,
da har jeg noe vakkert å si.
Alltid skal jeg husk det vi delte du og jeg,
aldri skal jeg glemme det du er for meg.


Heldigvis har vi fremdelses Augusta på barnehagen, så for oss blir det ikke farvel enda, og godt er det - får klump i halsen av å skrive ned denne sangen nå...


Ingen kommentarer: